28 Mac 2011

Betulkan Niat


Pernoh tak terpikir kenape orang dulu2 hebat.Tak kire alim ulamak.Tak kire para pendekor.Tak kire orang kampong.Hebat belake weh.Gone ter.


Ini adalah kerane niat mereke.Tak melewoh tak meraban lalu.Kite usoh ke niat mende lain,dalam solat pun macam2 pikir.Ande pikir pasei masalah kerje.Ande pikir kasut bimbang ke hilang.Ande pikir gaji lambat keluor.Kala jenih minat nyopping pulok lain pulok ceritenye.Tulih mende lain kitnye beli mende lain.Kan ke berterabur niat ter.


Paling beh kala de kampong.Niat nok ngait buoh sawit.Niat nok noreh getoh.Kitnye jumpe kulat memuteh dalam perjalanan.Tahan tak ngait buoh.Tahan tak noreh.Ngutik dulu kulat bawok balik rumoh.Silak2 tak ke ladang dah.Kan dah lari niat.


Walau apepun niat kite pastikan ianye yang baik dan ikhlas.Niatlah kerane Allah S.W.T agor kite mendapat keredhoan dari-Nya.

27 Mac 2011

Pertandingan Akhir Santai Hujung Minggu 2010


Tarikh : 2 April 2011
Masa : 8.00 malam
Tempat : Auditorium Darul Makmur, Kuantan
Datanglah beramai - ramai. Hadiah cabutan bertuah disediakan untuk para pengunjung.


* Rasenye koi tak dapat datang nengok.Ande hal sangat2.Nok kabo minat ter tak sangat tapi mase ni la senalo sahabat2 Pahangfm ande berkumpul.Mase ni la boleh berjumpe2 rodong2 redio.

25 Mac 2011

Dapat Masuk Akademi Fantasia 9

Diam tak diam Akademi Fantasia telah sampei ke musim yang ke-9.Dah nok tamat pun.Tak dapat dah koi nok masuk weh.Dulu jaman2 bujang koi pernoh la juge nok pegi ujibakat Sinaran Passport Kegemilangan.Nombor dah ambik.Kitnye ande dekat 3000 lebih peserte atas pade koi.Penat nunggu weh.Koi balik ke rumoh je la.

Baru2 ni anok sedare koi Ika dapat masuk AF9.Tahnioh la pade awok yek.Pak Long akan sokong awok Ika.Buat yang terbaik yek.Mende la trademark awok nanti...

video

24 Mac 2011

Al-Fatihah...

Baru kejak tadi koi dapat panggilan telefon ngabo ke Aki Zali Sungei Retang meninggal dunia pagi tadi.Nok balik tak dapat la pulok.Bukan sebak jauh tapi malam ni koi kene keje.Al-Fatihah untuknye.

18 Mac 2011

Ngandung Dah.

Baru2 ni koi dapat tahu ipor koi Rin ni ngandung 2 bulan.Suke popaleh adik koi Nuar ni.Jangka nye bulan 10.Kene pantang ngail la nampoknye Nuar ni.Haha....Dapat anok sedare lagi la nampoknye koi nye.

14 Mac 2011

Tak Tih..Tak Tih..

Diam tak diam Ecah Dot Dot dah berumur setahun pun.Kelmarin Jemaat pukul 9 setengoh lebih kurang Ecah dah mule bertatih2 berjalan.Hai....Lepas ni pening la emok dia mengejor.

video

Tak Tih Sebulan Lagi Besor Betih Kuat Berlari.

12 Mac 2011

Mat Ali..Mat Ali..Mat Ali..

Anok sedare koi ni namenye Muhammad Danial.Tapi lebih terkenei dengan name Mat Ali.Aboh koi merangkap atuk dia la yang bagi.Sesekali kala balik kampung ande juge dia ni balik same.Kejenye nok melompat atas ribe sokmo.Tak lame lagi boleh berjalan la dia.Sokmo la koi nyanyi satu lagu pendek untuk dia ni.Mok dia pun dah minat same.Haha...
Mat Ali..Mat Ali..Mat Ali..
Kepale botok didepan sekali
Ayuh Mat Ali kite melompat lebih tinggi
Oo..Mat Ali
(Ulang sampei penat yek)

11 Mac 2011

Hari Terbuka TUDM



TEMPAT: Pangkalan Udara TUDM Kuantan.

MASA : 9.00 AM ~ 5.00 PM

TARIKH: 12/3/2011 (SABTU)


* Kala tak ande aral esok nok juge pergi menjengok.Tapi nengok ke cuace tak menentu ni.Mikir juge koi

10 Mac 2011

Lagu Hit Buat Isteri

Seminggu sekali kala cuti koi melepok di benteng Kuantan.Dalam pade ter koi teloh guboh satu lagu untuk ayang koi la.Bukan mende weh lagu ecah dah ande.Dia pun nok juge.Jeles ke anok gamoknye.Liriknye seperti de bawoh ter.
Terkenang semasa dulu
Bini koi tengok bot lalu

Terkenang semasa dulu
Bini koi tengok bot lalu
Dari hilir sampei ke hulu
Dekat benteng tempat selalu 2x

Pergi benteng diwaktu petang
lat seminggu kadang koi datang
oooo...

terbayang di ruang mata
tika dia berbadan dua
ingatkan mengidam sekala
rupanya sepanjang masa...

terkenang semasa dulu
Bini koi tengok bot lalu
Dari hilir sampei ke hulu
Dekat benteng tempat selalu 2x

Ecah kini sudohlah ada
Sudoh setahun pun umurnya
oooo...

tetapi ini bukanlah mimpi
Telah lame koi dok perati
Ecah senyum tak henti henti
Menengok moknye bot dinanti

terkenang semasa dulu
Bini koi tengok bot lalu
Dari hilir sampei ke hulu
Dekat benteng tempat selalu 2x

Lagu asal yang koi buat ni adalah nyanyian R.Azmi.Nok buat lagu sendiri gone,main gitor pun tak berape menjadi.Lain la Jejaka Terhangat Di Pasaran KRU.Dia pandei bab nguboh2 lagu.Koi ni bukan reti macam dia.Dalam tak reti ter,ayang koi suke lagu ni.Yahuuu....

video

03 Mac 2011

Ecah Dah Setahun

Bile umur setahun kene la Ecah gi klinik nampoknye.Sekali tengok ande gaye tempat nunggu bas.Tapi tu lah dia Poliklinik Komuniti Beserah.Dia tengoh upgrade sebenornye selame 6 bulan.Ini adalah bangunan sementare.Jenih pasang siak. Kejak lagi Ecah nok kene cucuk.Takut la aboh.Sakit la Ecah nanti.Gone ni.Mmmm...
Dapat dek misi menyucuk sedak amat dia.Mane tak nye kulit lembut.
La...tak sakit rupenye kene cucuk yek.Ecah nangis pun tidok.Serun je tadi nengok jarum.
27hb Feb 2011 Ecah genap umur setahun.Mok dia nok nyambut juge de jengke.Koi gikut je la.
Selamat hari lahir Ecah Dot Dot.Moge panjang umur,muroh rezeki dan dikurniakan kesihatan yang baik.Amin...
Aboh ni....Hari ni birthday Ecah la.Bukan birthday mok.Suak kat sini la.
Bukan sambut birthday ter yang utame.Tapi berkumpol bersame keluarge ter yang penting.
Ecah dah setahun yey..yey..Comei tak.Ni Mak Ngoh yang bagi.