30 Disember 2010

Banjir

Semalam koi balik ke Kuantan seteloh puas bercuti.Petang ter koi kene kerje.Pagi tadi bile bukok2 je pintu rumoh.Ha...ni dia yang terjadi.Banjir air weh.Hari ni tahan sikit ujan nye.Kit nye hari mendung sokmo.

25 Disember 2010

Cuti2 1TM

Hujung2 tahun ni sibuk orang bercuti.Habih satu opis koi cuti belake.Koi pun nok bercuti juge la.Koi bercuti sehari je.Tapi setelah campur off day koi 2 hari,dapat la koi cuti 3 hari.Esok start sampei Selase.Tapi memandangkan hari Rabu ter koi keje syif malam,makin banyok la cuti koi.Bukan mende nok ngabih ke baki ter je.

Yang tak syoknye terpakse juge la koi cuti berblog selame ter.Line kat kampung ni hancuss.Tapi mungkin juge koi akan manjat dekat ujung julei mutan kala rase nok demam tak dapat berblog.Tak pun koi manjat dekat ke bumbung rumoh nanti.Bak kate
AAP "kite pun nok tutop kedei sementare"

Best Idea

Tak reti la koi nok ngabo kala mende ni ande yang buat kat Malaysia.Canggih idea tu.

video

Idea ni paling koi minat.Rase macam boleh dipraktik kan je.

video

23 Disember 2010

Ke Nilai 3

Sesekali kala dapat pegi jalan2 seronok amat weh.Ecah Dot Dot lagi la suke.Kecik2 dah dapat kulu kilir.Aboh dia ni dulu dapat hilir ke Kole Kerau dengan gi bandor Jerantet pun dah suke amat.Ni dia ratus2 kilometer peginye Ha...Tau ke sejuk rupenye.Baru Genting Sempah ter.Belum Genting Highland lagi.Pandei amat berpeluk tubuh ye.
Posing jak sambil2 melepaskan penat.Jauh juge nok nyampei ke Nilai 3 ni bagi yang tak pernoh pegi.Tapi dan hala balik rase kejak pulok.Agoknye pokok sibuk bertanye ke kite nok gi mane.
Buat yang minat membeli kain pasang ni la tempat yang sesuai gamoknye.Satu bandor nege kain pasang.Uko nok patoh kaki berjalan.Tapi bile Ecah dok main aumm...cak ni.Hilang rase penat ter.

21 Disember 2010

Nok Namboh Bini

Koi rase macam nok cari bini baru je tahun depan.Tapi jenih mende koi nok cari.Bile pikir2 balik macam tak sesuai je time2 gawat gini.Isk..Bini ke 2 koi ni macam tak berape sedak dah koi pakei.Name kemain.EX-5 ter.Ntoh la...Ande juge nanti koi antor balik dia ni. Sebenornye koi sayang amat bini koi yang sulong bername 125Z ni.Tapi buat mase sekarang ni koi bior dia bertape dulu.Sesekali kala balik kampung koi layan juge.
Banyok kenangan bini sulong koi ni weh.Dah 10 tahun pun umurnye.Tu pun ande yang nok ke dia.Laju tak laju 160-170 km/jam dapatla lagi.Tu baru standard.Huu...koi tak de la nok speed laju dah.Sesekali bahan juge.

Gone ke weh.Walaupun ande no 2 tapi no 1 ter yang moleknye.Ayang...jangan maroh ye.Ni motor bukan orang.

13 Disember 2010

Balung Ayam



Sesekali kala koi balik Kampung Kuala Mai rumoh aki Mat wajib koi singgoh.Tapi kali ni koi geram amat nengok ke bunge balung ayam.Popaleh la besor.Uko ralit Ecah Dot Dot nengok.Tak nyempat naik ke rumoh koi dah mintok benih.Tu la kala dah geram.Bertanam belum tentu.Benih mintok dulu.Lepas ni sibuk la mencari pasu.Haha...koi nok bertanam bunge...Acer Ke Pedooh ...

11 Disember 2010

Kapal Karam Benteng



Rehat2 di benteng Kuantan kadang2 boleh juge nengok kapal karam ni timbul bile air surut.Hujung minggu sokmo la ande yang mancing kat sini.Ikan sokmo deme dapat adalah siakap,anak2 kerapu dan duri.Tapi yang paling tak behnye sesirat banyok amat.Tak daye weh.Habih punoh tangsi kaki2 pancing di kerjenye.

Dalam pade kaki2 pancing ni leke dengan hobinye ramei juge yang bawok keluarge jalan2 waktu petang.Kitnye sekarang dah kurang pasey musim hujan.Belangkas pulok yang banyok.Pulok ter habih naik ke darat belake.Molek je berempit.Sejuk gamoknye ujan2 gini.Kala JAIP ngail belangkas kat sini la.Berkarung boleh dapat.

07 Disember 2010

Nyelumbu Depan Pintu

Kelmarin hari Ahad pagi koi balik kerje.Terkeranjat koi weh nengok sisek menatang ni ande.Dia bahan nyelumbu depan pintu rumoh koi.Nengok ke kesannye dia keluor dari dalam lubang depan pintu rumoh ni.Maknenye dah lame la sampei koi tak sedor.Puas koi menung weh.Depan pintu ter tempat Ecah sokmo main.