21 Januari 2011

Jemputan Kenduri Kawin

Sempene hari Jumaat yang mulia ni koi menjemput semua rodong2 blogger de sini menghadiri majlis pernikahan adik perempuan koi yang akan berlangsung pade hari Sabtu 29 Januari 2011.Kehadiran rodong2 amat la dihargai.

klik gambo untuk lebih jelas
klik gambo untuk lebih jelas

19 Januari 2011

Lorong Tun Ismail 5 Di Buke


Lorong Tun Ismail 5 berhadapan Mydin Kuantan dah boleh lalu kerete moto.Jadi jalan pintas la nampok gayenye.Koi baru perasan ande banyok kedei baju celoh2 ter.Dan la nyinggoh 2,3 kedei membeli seluor baju.Dulu kawasan ni merioh.Tapi bile Parkson kat Kuantan Plaza ter tutup orang makin kurang nok lalu.Lepas ni kite tengok la gone pulok.

17 Januari 2011

Pentingkah Scanner Pade Blogger


Kadang2 koi tertanye penting sangat ke scanner pade orang yang menulih blog ni.Mase mule2 nulih dulu koi tak minat pun nok nyeken2 ni.Tapi bile koi pikir2 balik memang koi kene ande menatang ni.Bukan sebak mende tapi sekador koi nok simpan gambor2 lame je.Sepandei2 nyimpan gambo,kala lebih 30 tahun jahanam juge akhir nye.

Salasiloh keluarge banyok koi tulih tangan je.Cukup mase habih jahanam weh.Setakat ni koi simpan dalam Word je.Nok keluor ke blog koi tak reti.Dengan scan koi boleh letok sesikit dalam blog.Nok ke gambor sedare2 letih la nok dapat.Kit nye kala pinjam sekejak dapat rase nye.Pikir punye pikir timbang punye timbang make koi beli la scanner ni.Mudoh sikit kerje koi.Ingat nok cari scanner je tapi sekarang ni banyok deme buat yang 3 dalam 1.Uihh.....Dah macam kopi Tongkat Ali la pulok.Ape pun ianye telah menyenangkan kerje koi.

15 Januari 2011

Bile Nok Siak Ni...

Inilah rumoh aboh koi de Jengka 19.Ianye adalah saloh satu gambo sebelum diupgrade kan.Ni gambor tahun 1990.Badan koi pun slim lagi.Kit nye sekarang ni dah naik.Mane tak nye hari2 makan ibu roti 2 bungkus.

Rumoh ni banyok amat kenangan sebelum bertukor wajoh.Kala musing2 dalam jengke pun nok cari rumoh asal peneroke payoh amat weh.Kene pulok Felda dah ande bagi pinjaman perumohan.Tak de mende la deme. Memandangkan ahli keluarge makin ramei make kene la upgrade kan rumoh ni sikit.Bukan bajek besor pun.Target dalam RM5000.Gotong royong keluarge je buat kerje.Tak ande nok upoh.Merase juge la koi bermalam dalam Hospital Mentakab sehari akibat jatuh mase nok memasang atak zink sebelah belakang rumoh.Sebulan makan bubur dan sebulan juge berbalut leher tak boleh bergerok.Sebijik macam Robocop.
Ni la rupe rumoh koi seteloh di upgrade kali pertame.Debawoh je siaknye.Deratas ter belum lagi.Kala dulu sokmo la kome bekejo berlari dengan aboh kome.Uko begegor dinding rumoh kene lantun.Sekarang lantun la kala terdaye.
Kayu2 pun tak banyok yang gune.Bahan beloh sendiri je yang lame.Ande juge gune tiang letrik mase gune kayu dulu.Popaleh la keras.Uko berapi mate mesin di kerje kan nye.
Tu dia.Punye la berselerok.Ni nok upgrade kali ke-2 pulok.Tapi banyok amat tergendale.Mane tak nye adik beradik koi lepas sorang sorang kerje de luor.Bile la gamok nye nok siak.
Inilah hasil terkini rumoh ter.Tiak kali adik koi kawin tiak kali ter la rumoh ni di upgrade kan.Tangge ngale katas tak buat2 lagi.Siak esok tau la deme.Berebut nok dudok deratas la.Sedangkan belum ande ni pun uko bercelanguk de situ.Bukan mende weh kat atas ter je ande sikit2 line internet.Kadang2 2,3 bar.Kadang2 hampuras lalu.Kene naik setingkat lagi gamok nye.
Memandang ketinggian rumoh ni koi tak berani nok masang atak nye.Cukup la sekali koi jatuh dulu.Tu pun rendoh.Kala tinggi gini tidok la weh.Hai bile la gamok nye rumoh ni nok siak.

14 Januari 2011

Ecah Dah Sihat


Alhamdulillah berkat do'a keluarge dan rodong2 Ecah dah sembuh hari semalam.Hari ni dah makin cergas weh.Koi pulok yang tak berape sihat.Tengoh hari semalam lepas balik meeting kat pejabat koi bahan sakit perut semacam.Bergulung sekejak.Saloh makan gamok nye.Malam tadi kene buat overtime pulok.Adoi...penat weh.Nok tido jak ni.Mate dah ngantok bebeno.

11 Januari 2011

Ecah Dot Dot Demam

Semalam badan Ecah Dot Dot panas semacam je.Rase macam nok demam.Koi suroh mok dia bagi ubat.Dan makan sikit habeh de muntohnye.Pagi tadi mase koi balik kerje tahan la sikit gayenye.Tapi tak berape ok lagi.Nok antor gi klinik kerete pulok buat ragam.Petang tadi baru siak baiki.Esok kala masih demam koi ingat nok ngantor dia la.Ni asyik meragam je.
Aboh....Ecah demam la.
Tak dapat nok main2 ngan aboh...
Ini baru pertame kali Ecah demam tau...
Ecah nok rehat dulu la yek...

09 Januari 2011

Cepat Popaleh La

Rumoh aboh koi de jengke lame dah upgradenye.Tapi sampei sekarang tak sudoh2.Koi ingat kala panggil deme2 ni buat kerje mau sari je siak nye.Mende dah sikit amat nok nyudoh ke nye.Cepat popaleh.

video

video

08 Januari 2011

Jinkamen Giveaway

Sesekali nok juge joint giveaway gini.Ianye anjuran dari Jinkamen.Sape2 nok joint boleh la gi kat sini.Mende dia nok pun mudoh amat.Follow je blog dia dan letok kan gambor katok macam kat atas ni dalam entri.Lepas ter cerita lah tentang gadjet kesayangan dan kenape.

Ni la saloh satu gadjet kesayangan koi selain dari kamera Nikon dan HP Nokia.Kala tak ande laptop ni,tak berblog sokmo la koi.Dengannye juge koi berhubung dengan rodong2 di alam siber dan dengannye juge koi simpan mende2 penting.Sayangnye koi kat dia ni sampei koi tak beri sape2 gune sekador untuk main game.Kala buat untuk kerje berfaedah tak de hal lalu.Sape2 nok joint cepat2 la yek.Tarik tutup dia pade 25 Januari 2011 ni.Tak lame dah.

06 Januari 2011

Ujung minggu Ecah...

Tiak kali ujan lebat tiak kali tu la selut berlonggok depan pintu rumoh.Tak daye weh nengoknye.Mule la rase nok membasuh sesikit.Tapi Ecah Dot Dot nok juge joint.Tengok la perangei dia.

Aboh...Ecah nok main air boleh?....Uuuu......Sejuknyeeee.........
Tak nok dah aboh....Dah gigil ni...Mmmmm.....
Aboh...Ecah nok tolong aboh cuci longkang ye....
Ishhh.....Payoh la pulok nok gune mende ni.....
Aboh tengok tu.Sangkut la pulok..........

04 Januari 2011

Ecah Dah Merangkok

Semalam koi offday kerje.Sambil2 rehat kat rumoh koi ngajo anok koi Ecah Dot Dot ni merangkok.Angkit sikit badan dia lepas ter suroh dia laju ke depan.Dan la setengoh jam lebih kurang.Dia mengamok mulenye.Tapi koi pakse semaca je. Alhamdulillah akhirnye dapat juge dia merangkok.Nok bawok ke petang ter dia nok merangkok saje.Kejak ke dapur,kejak ke bilik,kejak nengok tv.Dah tak reti dudok diam gamoknye.Seronok amat dapat merangkok.
Pantang lepe sikit dia bahan ke dapur.Sibuk nok ngemas barang2.Ikut awok la Ecah.Tapi molek juge belajo dari kecik.Jangan dah beso baru nok ke dapur.Ha...tak tau ke mende jadinye.
Dah puas nyelongkor dia bahan musing pulok.Pantang nampok mende2 kecik atas lantei.Habih de kutik nye.Tapi Alhamdulillah setakat ni dia tak pernoh sumbat masuk dalam mulut lagi.Jumpe syiling atas lantei pun dia bahan buat main je.Tapi kene nengok2 sokmo.Riso juge weh.
Ha...tau pun penat weh.Tadi galok sangat.Tak ape esok kite musing satu rumoh pulok.Balik kampung nanti tau la kene uli.Merangkok dah pandei.Rumoh pulok besor.Bahan la awok merangkok puas2.Baru ye kala nok melepek.