04 September 2010

Raye Kone Weh...

Diam tak diam pose dah masuk 25 Ramadan dah pun.Kulu kilir orang bahan nyopping.Koi pun gitu juge weh.Untuk anok bini koi.Yang koi ter kendian sikit tak pade he.Buat yang baru berkeluarge ter jangan lupe zakat fitroh yek.Jangan buat macam zaman2 bujang.Dah berdue buat care berdue.Dah bertige buat care bertige.Ande dah yang koi jumpe lupe dia dah berbini.Ngulang sekali lagi la membayornye.

Menjawak pertanyaan sweetie de mana koi beraye?Jawapan yang sokmo koi bagi besenye soalan balik iaitu agok2 di?Tapi hari ni koi nok ngabo koi beraye de pejabat.Huhu...sedih woo.Rodong2 balik beraye.Koi terkontang kanting sorang2.PC dengan telepon ter la jadi peneman.Menjerit sokmo telepon ter.Tu baru yang depan koi.Belakang koi ter uko nyepoh lagi.Sebak ter la bile balik kampung koi pajan je dia berbunyi.Bior ke lantok.Penat nanti dia berenti.Bukan mende weh.Kat pejabat telepon berbunyi sokmo.De kampung nok juge berehat.Pane rase telinge.

Tutop bab ter.Cerite ke raye pulok.Koi bercuti pade raye ke-4.Itupun pagi ter koi maseh de Kuantan.Balik ke Jengke dulu.Lepas ter ke Gelanggi gamoknye.Itupun koi tak pasti.Ape2 he pagi Ahad ni koi balik Jengke lepas ter ke Gelanggi.Hantor orang rumoh dan Ecah Dot Dot.Adoihhh....Dah la kat pejabat sorang2.Balik rumoh pun sorang2.Huhu...

17 ulasan:

  1. Salam rodong selamat hari raya maaf zahir dan batin. * Kawan tak merancang lagi nok beraya ke kone. :)

    BalasPadam
  2. Salam..
    Aok beraya dari Jengke
    ke Kota Gelanggi tak jauh
    mana wei..sejam berkereta je
    balik hari pun boleh..dekat
    amat..koi pun beraya jengke-3 tahun ni..selamat menyambut Aidilfitri
    ..maaf zahir dan batin..

    BalasPadam
  3. Adusss..sadis weh raya di pejabat..
    Tapi koi tau aok memanc sentiasa kool dan positif.. Niat aok pun koi tau sentiasa kerja kerana Allah..
    InsyaAllah besor ganjarannya..

    Jaka..
    Aok turun gelangi nanti telepon la koi..
    019-sittah ithnan wahid khamsah arba'ah wahid tis'ah..
    Koi letok no. arab takut ada autobot spam weh.. :)

    BalasPadam
  4. salam ramadhan...selamat hari raya maaf zahir dan batin...ala sedihnya raya kat pejabat ... bawak ajelah ketupat rendang dan sebagainya ajak anak2 & mem beraya di pejabat

    BalasPadam
  5. Kome raya kat Jerantet jer...

    BalasPadam
  6. salam wehh..nk wat gone yekk,dh tugas kene buat juge la yekk..Tak pe,sabo2..he3!!
    Koi raye kat Koyan taun ni,pas tu raye ke4 bru blk Gelanggi..

    BalasPadam
  7. koi braya kat rumah hok beri duit raya banyok je

    BalasPadam
  8. selamat hari raya, maaf zahir batin

    BalasPadam
  9. ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
    ----==--Salam Aidilfitri---==----
    --=== Maaf Zahir & Batin ===--
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
    semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat
    HA..BACA PANTUN NI DENGAN NADA DAN INTONASI YANG BETUL....

    kelantan...
    Make ikke cicoh budu
    Jange lupo tamboh satar
    kelik rayo taksir laju
    Nanti rayo dale sepita

    Terengganu...
    Makang ubi jamang jepong
    Makang kepok cicah cuke
    Bulang pose mung bengong
    Bulang raye mung gile

    Pahang...
    Sepadan Pahang singgah berbuko
    Nasi dagang ikan patin
    Jange mu masam muko
    Raya makan rendang sadin

    Johor...
    Cegitu cegini awak suke
    Awak suke kite cerie
    Esok luse hari raye
    Sama-sama bersuke rie

    Melaka...
    Hawau kau berak merate
    Kaki bengkak ulau patok
    Kalu balik naik kerete
    Jangan pandu kalau ngantok

    N. Sembilan...
    Masak lomak cili api
    Campo dongan daun turi
    Hari rayo kolumpo sopi
    Tinggal penyamun dongan pencuri
    org kolumpo jgn kocik ati!!)

    Selangor/K.Lumpur...
    Wa cakap lu wa tak tau
    Tapi wa tipu sama lu
    Raya jangan buat tak tau
    Angpau ada bagi gua dulu

    Perak...
    Gulei tempoyak ikan mayong
    Deroyan busok tebok tupei
    Pandu hemat ingat kampong
    Ase(Asal) teman selamat sampei

    Kedah...
    Aloq Staq terketaq-ketaq
    Lapaq perut makan pau
    Macam mana tak ketaq
    Kena paksa bagi angpau

    Penang...
    Nasi kandaq kedai mamak
    Anak mami juai pesemboq
    Lepaih raya jgn dok triak
    Kalu ceti mai kot dapoq

    Perlis...
    Padangbesaq kecik aja
    Tempat siamlalu lalang
    Hari raya kita berbelanja
    Jangan sampai menambah utang

    Kesempatan ini memohon maaf atas lama tak ziarah blog anda..

    Joommmm balik kampung kita berhari raya... Pesanan kami berhati-hati ketika dalam perjalanan pulang kekampung halaman... ingat orang yang tersayang yang menanti kepulangan anda...

    BalasPadam
  10. Salam JD,

    Wah sedih juga yer..Sorang2 raya kat pejabat. Betul kata Sonata, bawaklah ketupat, lemang, rendang kat opis sebagai peneman. Agak2 rasa sedih jer makan ketupat, rasa sebak pula makan lemang..rasa boring jer..makan rendang. Telefon tu angkat weh...mana tau Menteri call..ha..tak ker naya kalau tak berangkat...hehe

    Disini Sweetie memohon maaf, andaikata ada komen atau gurauan Sweetie selama ini yang menyinggung hati. Maaflah yer. Salam kat Echoh..ha..kumpul duit raya tahun ni dia yer...salam kat mak dia yang tentunya bertambah jelita dihari raya.Semoga bergembira.

    BalasPadam
  11. Selamat hari raye buat aok sekelorga, terutama ecah comei yang dah semakin besor te...semuga raya ini meriah bebenor lah.....Salam Aidil Fitri Maaf Zahir batin.

    BalasPadam
  12. salam jejaka kg, selamat hari raya aidlfitri, maaf zahir n batin

    BalasPadam
  13. weh,....sian ke aok yak!rye ke 4 br blk..tp tkpe...tugasan harus diselesaikan!hehe..aok dtg le umh koi jln2...koi bg mkn lempeng rebus..ehh..ade ke lmpeng rebus..kakah!

    BalasPadam
  14. loorrr... sian ke aok braye di opis je. bkorban utk negara. xdpt triple pay ke?

    ************************************

    1. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

    2. Semoga segala doa, ibadah dan taubat kita dimakbulkan-Nya dan semoga berbahagia dunia akhirat.

    3. Terima kasih sudi menjalin silaturrahim yang sungguh bermakna & berkongsi pengalaman yang sangat berharga.

    4. Terima kasih kerana sentiasa member sokongan.

    5. Berhati-hati di jalanraya.

    BalasPadam
  15. salam lebaran dan salam kemaafan dari kome sekeluarge..

    koi beraye di raub te la

    BalasPadam
  16. * Selamat Hari Raye AAP.Kala ande de rumoh mane2 pegi takde hal nye.

    * Salam Lebaran Zulkbo.Tak larat koi nok pegi balik hari weh.Mende baru lepas kerje.

    * Don Balon awok cuti sampei bile.

    * Koi antor dah dia balik kg ter Sonata.

    * Koi yang tak lepas ke Jerantut Miecyber.

    * Dah tugas Yastro.Gone ke pulok.

    * Habih dah zaman ter Cemomoi.

    * Selamat hari raye Endiem.

    * Selamat hari raye Afzainizam.

    * Selamat hari raye juge Sweetie.

    * Selamat hari raye Cekwa.

    * Selamat hari raye Intan.

    * Koi nok lempeng panggang weh Pakcik Kordi.

    * Dapat ter memang la.Tapi sedih Piewahid.

    * Salam Lebaran juge Mazru.

    BalasPadam