27 Julai 2010

Kenduri Adik Koi

Malam2 kenduri kawin kala melepok gini beh amat weh.Sesekali dapat juge berkumpul ngan rodong2.Macam2 la mende nok di borok kan. Pagi kenduri kawin pade 25hb Julai 2010 sempat juge la buat majlis cukur jambul anok sedare koi Mat Ali ni atau name sebenornye Muhammad Danial.
Ande juge flower girl yang ngiringi pengantin.Orang sibuk ngambik gambo pengantin.Koi pulok sibuk ngambik gambor makwe kenit ni.Comey amat weh deme.Tu dia pengantin diatas pelamin rekaan sendiri.Ande dah orang nok nempoh pelamin ter pulok.Boleh buat bisnes ni.
Bergambor bersame mok2 sedare dari merate2 tempat untuk kenangan bersame.
Koi pun nok interprint juge weh.Bukan selalu.Sekali sekala je.Tak gitu...
Orang sibuk makan koi pulok sibuk berkaraoke.Balas dendam malam tadi pasey tak dapat karaoke.Koi bahan 3 lagu terus menerus.Lagu pertame koi dari dulu Cinta Abadi tak tinggey.
Sebenornye koi ande juge ngajok Kumpulan Jesselton yang masuk Rentak Juara datang hari ter.Tapi deme ni banyok kerje weh.Gone ke pulok.Koi ingat Ika ande datang hari ter tapi dia sibuk la pulok.Bahan 3 beradek satu kumpulan.Elok amat la ter weh..
Naha dia Zimi Sofaz tengoh layan menyanyi.Dan la anok sedare koi ni nyanyi 2 lagu.Gone ke pulok.Bukan sokmo pu awok datang rumoh koi yek.Sibuk kulu kilir buat konsert.Ni pulok Duan.Abang kepade Zimi tadi.Adik menyanyi abang nok juge weh..
Bile anok sedare koi ni datang rumoh koi.Orang rumoh koi ngajok terus bergambor.Gone ke pulok hajat dah lame.Tercapei juge akhirnye.Nasib awok la Zimi.
Habih interprint beloh ni,interprint pulok beloh nu.Aboh koi pun joint sekali le weh.Ecah pun nok interprint juge.
Kenduri dah abih.Nyentey kawoh la awok Nuar weh.Buat sampei puteh.Haha...
Ha Rin.Awok pun kene juge yek.Biase la tu.Lumroh pengantin.

14 ulasan:

  1. SALAM..
    nampok berpeloh belaka..
    musim paneh gamoknya Jengka
    ler nih..nasib la pengantin
    menyentei belanga la yek?
    letih sampai tak sedor la
    lepeih tu..hu hu..

    BalasPadam
  2. * Ye ah ape ketidoknye Zulkbo

    BalasPadam
  3. salam weh..

    kenduri sesajer yak..

    lagu mende aok nyanyi te

    BalasPadam
  4. Salam rodong mmg merioh benor yeek alhamdulillah seme doh selamat.

    BalasPadam
  5. Salam Mazru.Lagu Cinta Abadi Black Rose,Rumi dan Juli last ter lagu Debunga Wangi Lefthanded.Beh amat nyanyi tempat kenduri gini..

    BalasPadam
  6. Salam akuanakpahang.Ye ah ape ke tidoknye.Pengantin riso je takut kene sembur..

    BalasPadam
  7. koi keroke dalam bilik air je

    slamat pengantin baru bahagia membawa ke syurga

    BalasPadam
  8. sedak sora aok bila bawak lagu cinta abadi tu.. pheweet.

    BalasPadam
  9. buleh ke oak nyanyi karoke teh sambe dudok je wehh.. tok tersangkut ket perot ke suare oak te? yang pentingnya pakai baju 1 malaysia tu pegi kenduri..

    BalasPadam
  10. Tahnioh.. meriah sungguh majelih nya.. Syian baby... sampe tak berbaju ya!!

    BalasPadam
  11. Jaka..
    koi baru perasan smalanc entri aok ni.. teringin jugek nok gi siantan..

    BalasPadam
  12. Salam,

    Ha..pasangan pengantin baru dah dapat tengok, pasangan yang baru dapat anak pun ader juga gambornya..pengantin lama mana gambarnya yer (ibubapa JD)


    alahai..sian pengantin dok basuh belanga tu..

    BalasPadam
  13. Wahh!!!...tahniah...meriah nengok..

    BalasPadam
  14. Elok sangat wehh,kawah atau periuk belanga suruh pengantin cuci.
    baru bete.timbul rasa kerjasama.

    BalasPadam