22 April 2011

Tuku Takal Balik Rakit

Bile Ecah dah boleh berjalan ni jauh la jengkaunye.Letih dah nok ngejor.Barang dapur tak boleh lalu letok de bawoh.Habih jadi mainan dia la.Dah namenye budok,koi pajan je.

Hari ter Ecah jatuh tepi peti sejuk.Haa....membonjol la ranto dahi ter.Koi kabo sikit je la buat dia.Tuku takei balik rakit.Orang nakei dapat sakit.Tapi jenih keras hati.Bukan reti nok menangis.Lagi dia suke ande la.Malam ter letok minyok gamat de dahi.Pagi esok koi tengok dah tinggal parut halus je.Bengkak dah hilang.Ecah...Ecah...

12 ulasan:

  1. Sian ecah benggul pala dia :( aok tak tuam te?

    BalasPadam
  2. * Ecah memang kuat pun Miecyber...

    * Koi letok minyok gamat je AAP.Padah sari je.Surut abih....

    BalasPadam
  3. sian ecah.. bebudok mmg gitu ler gayanya.. suka meneroka.

    BalasPadam
  4. * Nok kene.Gitu la gayenye Alimaz...

    * Ye sangat ter Azmask.Pantang lepe...

    BalasPadam
  5. Weh..kesian ecah..benjol dahi..
    Budok 'baru dapat kaki' mmg gitu yek..

    BalasPadam
  6. * Tak reti de kabo Cik Shinju.

    * Gone kan Cekwa.

    BalasPadam
  7. Tuku takei balik pintu,
    orang nakei memang begitu

    BalasPadam
  8. Assalamu'laikum JD, smoga sihat...

    Kesian kat ecah... tapi orang tua-tua kat kalau budak2 nakal tu petanda nak jadi budak cerdik dan banyak idea... insyaALLAH... aminnn

    BalasPadam