07 Oktober 2009

Base Jump

Hari minggu baru ni koi nengok orang terjun bangunan Teruntum.Bukan calang2 orang boleh buat weh.Datuk Shafik Fauzan Sharif siak cabor mat2 rempit sertai aktiviti ekstrem ni ha.Kerajaan Negeri akan berusaha anjurkan kursus untuk mereka.Ande berade ke ???
Hari ter 16 orang telah membuat penerjunan iaitu dari Malaysia,Australia,India,New Zealand dan Turki.Banyok lagi tempat akan diadakan acare Base Jump ini.Pahang merupakan destinasi pertame dan sekaligus menjadi perasmian sukan ekstrem yang julung2 kali diadakan.Anok Pahang pun ande masuk juge weh...


5 ulasan:

  1. Assalamualaikum, sedak terjun gini weh, keh dulu terjun dari pokok leban jeh, mandi sungai masa air boh...

    BalasPadam
  2. aktiviti yg paling disukai nih.huhu

    BalasPadam
  3. Saya ucapkan tahniah atas penggunaan loghat Pahang dalam Blog Saudara. Saya pernah menerbitkan KAMUS BAHASA MELAYU KLASIK yang memang banyak kata-kata loghat Pahang di dalamnya. Sayangnya kamus itu tidak terdapat lagi di pasaran kerana habis terjual. Ada saya buat edisi kedua dengan tambahan lebih banyak entrinya (dan disertakan dengan ejaan jawi setiap masukan); tapi belum dicetak lagi. Jikalau Sdr berminat saya boleh postkan melalui e-mel. Ini sebagai tanda penghargaan saya terhadap Sdr.

    Saya tinggal di Kuantan; dan boleh dihubungi melalui blog saya: http://www.sejarah-pendidikan.blogspot.com. Barangkali kita boleh berkenalan dan ... ya kuih raya masih ada di rumah; walaupun selepas bulan Syawal.

    Wassalam.

    YI

    BalasPadam
  4. Weh..ngeri amat aok..nengok org terjun2 bangunan ni..

    BalasPadam
  5. dato syafik ni mmg extreme..arite koi ander lah ngikut program berbasikol mountain baike,kitnye sbg urus setia je lah.

    dato ni boleh kayuh dari mule sampai tamat dalam utan turun naik bukit..kome ander offer dgn dia supaye angkut je basikol te naik 4x4 kitnye dia x ambuh..

    dlm banyok dato koi rase dato syafik ni mmg jenis yg hardcore...huhuhuu

    BalasPadam